Subject:  (15 - III001)


Basic Information

CategoryScientific-professional
Scientific or art field:Engineering Management
InterdisciplinaryNo
ECTS5
Native organizations units

Course native organizational units not found!
Course specification

Course is active from 01.10.2015..

Cilj predmeta Inovacioni menadžment jeste da studenti steknu znanja da razumeju, kao i veštine da upravljaju inovacijama u organizaciji na različitim nivoima - strategijskom i operativnom. Menadžment inovacija je suštinski interdisciplinaran predmet, koji bi studentima trebalo da obezbedi integrativni pristup procesu upravljanja inovacijama. Neophodno je studentima obezbediti znanje i veštine potrebne za upravljanje inovacijama različitog tipa i nivoa inovativnosti. Inovacije se u okviru predmeta izučavaju sa aspekata: a) privrede - u smislu kako inovacije proizvoda, procesa i pratećih usluga utiču na tržište; b) sa stanovišta organizacije - pokazujući kako inovacije mogu da se koriste za sticanje i održavanje konkurentske prednosti preduzeća.
Studenti koji odslušaju predmet, realizuju predispitne obaveze i polože ispit, ososobljeni su da: Identifikuju i opišu različite vrste inovacija i stepene novina proizvoda/procesa i pripadajućih usluga; Razumeju proces inoviranja u preduzeću; Procene veštine i sposobnosti neophodne za upravljanje inovacijama i proces uvođenja novih proizvoda/procesa i pripadajućih usluga; Uspostave i primene inovacioni proces u preduzeću; Proces inoviranja povežu sa strategijskim planom razvoja preduzeća.
Ovaj predmet razmatra menadžment inovacija iz dve različite perspektive – perspektive malih brzorastućih inovativnih preduzeća i perspektive velikih kompanija u privatnom sektoru. Razlike između inovacije i invencije. Različiti tipovi inovacija. Inovacije i promene. Inovacije kao deo upravljačkog i inženjerskog procesa. Inovacije i preduzetništvo. Modeli inoviranja – od ideje do realizacije. Inovaciona strategija. Nacionalno i konkurentsko okruženje, pozicija preduzeća u okruženju (Porterove sile, ključne kompetencije preduzeća). Inovacije i uticaj tehnoloških trajektorija, unutrašnji procesi i resursi; uloga intelektualne svojine u menadžmentu inovacija; merenje inovacija – u preduzeću i na nivou regiona (država); inovativna preduzeća. Inovacioni radar
Nastava na predmetu se odvija kroz predavanja i vežbe. Predavanja kombinuju praktične primere i teoriju koji su osnova za diskusiju. Primeri poslovne prakse treba da integrišu različite oblasti menadžmenta inovacija. U okviru vežbi, rad će se odvijati u grupama i samostalno. Deo vežbi se odvija kroz posetu odgovarajućim organizacijama – Poslovni inkubator, Zavod za intelektualnu svojinu. Predavanja delom realizuju gostujući predavači.
AuthorsNameYearPublisherLanguage
J. Tidd, J.Bessant, K.PavittManaging Innovation: Integrating Technological, Market & Organisational Change20083rd Edition, John Wiley & Sons, ChichesterEnglish
Gupta PraveenBusiness Innovation In the 21st Century – A Comprehensive Approach to Institutionalize Business Innovation2007Accelper Consulting, USAEnglish
Course activity Pre-examination ObligationsNumber of points
Project taskYesYes10.00
TestYesYes30.00
Exercise attendanceYesYes5.00
Written part of the exam - tasks and theoryNoYes50.00
Lecture attendanceYesYes5.00
Name and surnameForm of classes
Missing picture!

Borocki Jelena
Full Professor

Lectures
Missing picture!

Stevanov Branislav
Associate Professor

Practical classes