ISTRAŽIVANJE LOJALNOSTI ZAPOSLENIH U ODNOSU NA SOCIO-DEMOGRAFSKE KARAKTERISTIKE ZAPOSLENIH

  • Dubravka Klisara
Ključne reči: Lojalnost, socio-demografske osobine, stepen obrazovanja, pozicija, SPSS

Apstrakt

Cilj rada jeste ustanoviti uticaje socio-demografskih osobina zaposlenih na lojalnost. Da li pos­toji razlika u zastupljenosti ove osobine kod zaposlenih koji imaju niži stepen stručne spreme i kod onih koji ima­ju viši stepen? Postavlja se pitanje da li je lojalnost za­poslenih na nižim pozicijama na drugačijem nivou od onih koji su na višim? Istraživanje je rađeno u martu 2019. godine i u njemu je učestvovalo 80 ispitanika od kojih polovina ima viši stepen stručne spreme i radi na višim pozicijama u firmi, dok druga polovina ima nižu stručnu spremu i radi na nižim pozicijama. Dobijene informacije su obrađene u statističkom programu SPSS. Rezultati ukazuju na to da postoji veza između stepena stručne spreme, pozicije i odnosa zaposlenih i menadž­menta na lojalnost.

Reference

1. Bahtrijarević, F. (1999) Menadžment ljudskih potencijala, Golden Marketing, Zagreb.
2. Cvijić M., Tatarski J., Katić I., Vekić A, Borocki J.,:Entrepreneurial Orientation of Public Universities in Republic of Serbia-Empirical Study, Sustainability 2019, Special Issue Towards Resilient Entrepreneurship and Technological Development in Self-Sustainable Economies, 11(6),1509, pp-1-13; https://doi.org/10.3390/su11061509, Received: 26 December 2018 / Revised: 22 February 2019 / Accepted: 9 March 2019 / Published: 13 March 2019
3. Dmitrović, M. V. (2015). INTELEKTUALNI KAPITAL KAO STRATEŠKA PERFORMANSA ORGANIZACIJE.
4. Ivanišević A., Katić I., Marjan L., Buchmeister B.,: Business plan feedback for cost effective business processes, Advances in Production Engineering & Management, Vol. 11 (2016) br. 3 ISSN 1854-6250 Print, ISSN 1855-6531 Online, pp. 173-183, https://dx.doi.org/10.14743/apem2016.3.218
5. Katić I., Ivanišević A., Grubić Nešić L., Penezić N.: Effects of Sociodemographic Characteristics and Personality Traits on Career Development, The International Journal of Aging and Human Development, DOI: 10.1177/0091415017743008, 0(0) 1–16, Article first published online: November 24, 2017, ISSN: 0091-4150, Online ISSN: 1541-3535 Volume: 87 issue: 2, page(s): 201-216
6. Leber M., Ivanišević A., Borocki J., Radišić M., Ślusarczyk B. Fostering Alliances with Customers for the Sustainable Product Creation Sustainability 2018, 10(9), 3204, pp. 1-18; https://doi.org/10.3390/su10093204 Received: 25 June 2018 / Revised: 17 August 2018 / Accepted: 28 August 2018 / Published: 7 September 2018
7. Mak, B. and H. Sockel. 2001. A confirmatory factor analysis of IS employee motivation and satisfaction. Information and Management, 38, 265-276.
8. Martensen, A. and L. Gronholdt. 2001. Using employee satisfaction measurement to improve people management: An adaptation of Kano’s quality type. Total Quality Management, 12 (7&8), 949-957.
9. Mašić, B. (2009). Strategijski menadžment, Univerzitet Singidunum, Beograd.
10. Mihica, K. (2015). Parametri koji utječu na lojalnost zaposlenika. Dostupno na: https://repozitorij.unin.hr/islandora/object/unin:763/preview (Posećeno 09.06.2018)
11. Pantić, D. (1990). Promene vrednosnih orijentacija mladih u Srbiji. Beograd. Institut društvenih nauka.
12. Zubanov V., Katić, I., GrubićNešić L, Berber N.: The Role of Management Teams in Business Success: Evidence, Inzinerine Ekonomika_Engineering Economics, 2017, Vol.28 No.1, pp 68-78, DOI: DOI: https://dx.doi.org/10.5755/j01.ee.28.1.15132 Print ISSN: 1392-2785 Online ISSN: 2029-5839
Objavljeno
2019-11-26
Sekcija
Industrijsko inženjerstvo i inženjerski menadžment