PROJEKTOVANJE TRŽNOG CENTRA UZ POMOĆ ĆELIJSKOG AUTOMATA
Ključne reči:
Tržni centar, Ćelijski automat, Dizajn
Apstrakt
Ovaj rad istražuje primenu algoritma ćelijskog automata u projektovanju tržnih centara kao naprednog pristupa za generisanje arhitektonskih rešenja. Korišćenjem algoritma, razvijene su raznovrsne varijante osnove tržnog centra, koje su analizirane u kontekstu njihove estetike, funkcionalnosti i ekonomske održivosti. Fokus je bio na identifikaciji optimalnih rešenja koja efikasno odgovaraju na dinamične zahteve urbanih okruženja, uz poseban naglasak na optimizaciju energetske efikasnosti i poboljšanje korisničkog iskustva. Rezultati pokazuju značajan potencijal ćelijskog automata kao alata za inovativno projektovanje tržnih centara, čime se otvaraju perspektive za dalji razvoj održivih i adaptivnih urbanih prostora.
Reference
[1] Biloria, N. (2008). Swarm urbanism: Social design computation. Architectural Design, 78(2), 56-63. doi:10.1002/ad.600
[2] Oxman, N., & Rosenberg, N. (2007). Material-based design computation: An inquiry into digital simulation of physical material properties as design generative system. International Journal of Architectural Computing, 5(1), 26-44. doi:10.1260/147807707780958712
[3] Leach, N., Turnbull, D., & Williams, C. (Eds.). (2004). Digital Tectonics. Wiley-Academy
[4] Hansmeyer, M., & Dillenburger, B. (2014). Digital Grotesque: Printing Architecture. Architectural Design, 84(1), 116-121. doi:10.1002/ad.1709
[2] Oxman, N., & Rosenberg, N. (2007). Material-based design computation: An inquiry into digital simulation of physical material properties as design generative system. International Journal of Architectural Computing, 5(1), 26-44. doi:10.1260/147807707780958712
[3] Leach, N., Turnbull, D., & Williams, C. (Eds.). (2004). Digital Tectonics. Wiley-Academy
[4] Hansmeyer, M., & Dillenburger, B. (2014). Digital Grotesque: Printing Architecture. Architectural Design, 84(1), 116-121. doi:10.1002/ad.1709
Objavljeno
2024-11-27
Sekcija
Arhitektura