НУМЕРИЧКИ МОДЕЛ ЗА ДИНАМИЧКЕ ПРОЦЕСЕ ТРОФАЗНЕ КАВЕЗНЕ АСИНХРОНЕ МАШИНЕ
Ključne reči:
Кавезна асинхрона машина, метода коначних елемената, динамички модел, противструјно кочење
Apstrakt
Тема рада јесте динамички модел трофазне кавезне асинхроне машине са уваженим ефектима којима доприноси специфичности конструкције, као што је утицај жлебова на статору и ротору разматране машине. Извршене су симулације противструјног кочења и кочења једносмерном струјом на моделу који је развијен у MATLAB Simulinku. Такође, тако добијени резултати су упоређени са теоријским разматрањима.
Reference
[1] Слободан Н. Вукосавић, „Електричне машине“, Универзитет у Београду, Електротехнички факултет, „Академска мисао“, 2010.
[2] Дејан Рељић, „Откирвање квара ротора кавезног асинхроног мотора применом техника анализе терминалних величина“, докторска дисертација, Факултет техничких наука, Нови Сад, 2017.
[3] Владан Вучковић, „Општа теорија електричних машина“, ИП „Наукa“, 2009.
[4] Дејан Јеркан, „Динамички модел трофазне кавезне асинхроне машине заснован на методи коначних eлеменатa“, докторскa дисертација, Факултет техничких наука, Нови Сад, 2016.
[5] https://www.femm.info/wiki/HomePage
[6] Дарко Марчетић, Петар Матић, Дигитално регулисани електромоторни погони, Академска мисао, Београд, 2020.
[2] Дејан Рељић, „Откирвање квара ротора кавезног асинхроног мотора применом техника анализе терминалних величина“, докторска дисертација, Факултет техничких наука, Нови Сад, 2017.
[3] Владан Вучковић, „Општа теорија електричних машина“, ИП „Наукa“, 2009.
[4] Дејан Јеркан, „Динамички модел трофазне кавезне асинхроне машине заснован на методи коначних eлеменатa“, докторскa дисертација, Факултет техничких наука, Нови Сад, 2016.
[5] https://www.femm.info/wiki/HomePage
[6] Дарко Марчетић, Петар Матић, Дигитално регулисани електромоторни погони, Академска мисао, Београд, 2020.
Objavljeno
2024-11-02
Sekcija
Elektrotehničko i računarsko inženjerstvo