SINDROM SAGOREVANJA (BURNOUT) KOD NASTAVNIKA

  • Aleksandra Nikolić
Ključne reči: Motivacija, obrazovanje, sagorevanje (burnout), stres, posvećenost

Apstrakt

U globalnom okruženju sa brzim razvojem tehnologija, automatizacijom, digitalizacijom te novim ekonomskim i društvenim izazovima poput klimatskih promena, pandemija i demografskih promena, ključno je da pojedinci steknu odgovarajuće kompetencije. Kako bi se omogućio prelaz ka novoj digitalnoj (i zelenoj) ekonomiji potrebna su značajna ulaganja u ljudske resurse kako bi se podržali socijalni programi. Novi, potrebni obrazovni kadrovi koji su neophodni za rast i razvoj izrasti će samo u kvalitetnom obrazovnom sistemu. Na kvalitet obrazovnog sistema utiče obrazovni kadar, a uoliko želimo maksimalno izvući iz njega potrebni su nam motivisani, stručni i inovativni edukatori. Nastavni kadar nikada nije bili u zahtevnijoj situaciji; slabe naknade i kompenzacije za rad, nedovoljno motivisani učenici te prevelik pritisak javnosti neki su od faktora koji mogu izazvati nezdravo radno okruženje, stresno okruženje koje negativno utiče na radnu motivaciju. Kako su ljudski resursi postali najskuplji kapital svake organizacije, a motivacija za rad postala značajan faktor u održanju zadovoljstva zaposlenih, prvenstveno je potrebno utvrditi koji faktori negativno utiču na motivaciju zaposlenih u svrhu ostvarenja zdravog radnog okruženja.

Reference

[1] F. Bahtijarević Šiber, „Menadžment ljudskih potencijala“. Zagreb, Golden marketing, 1999.
[2] J. Freudensberger, "Burnout: A History." The Washington Post. https://www.washingtonpost.com/history/2022/01/01/burnout-history-freudensberger-maslach/ (pristupljeno u decembru 2023)
[3] L. Grubić-Nešić, “Znati biti lider“, Novi Sad,2008.
[4] L. Grubić-Nešić, B. Jokanović, J. Ćulibrk, “ Razvoj ljudskih resursa“,Novi Sad: FTN, 2022.
Objavljeno
2024-10-09
Sekcija
Industrijsko inženjerstvo i inženjerski menadžment