UTICAJ PRIMENE KOMBINOVANE RAZDELNE LINIJE NA NIVO USLUGE DVOTRAČNIH PUTEVA
Apstrakt
Kod projektovanja dvotračnih puteva treba težiti ka postizanju nekoliko ciljeva kao što su: povećanje bezbednosti, poboljšanje pristupačnosti, smanjenju ekološkoh uticaja i poboljšanju protoka i kapaciteta puta. Parametar koji u velikoj meri, prema metodologiji HCM, utiče na nivo usluge dvotračnih puteva je procenat dužine puta na kom je zabranjeno preticanje. Prilikom projektovanja saobraćajne signalizacije na dvotračnim putevima u zonama zabrane preticanja moguće je koristiti kombinovane razdele linije. Upotrebom ovih linija vozilima iz jednog smera se dozvoljava preticanje dok je vozilima iz suprotnog smera zabranjeno. Sa druge strane, na istim mestima moguće je koristiti samo neisprekidanu razdelnu liniju kojom se zabranjuje preticanje svih vozila. U ovom radu zone zabrane preticanja su obeležene različitim vrstama razdelne linije a u okviru drugog dela rada ispitano je u kojoj meri način primena neisprekidane razdelne linije odnosno kombinovane razdelne linije u zonama zabrane preticanja utiče na nivo usluge dvotračnog puta.
Reference
[2] https://gisportal.rs/smartPortal/gisjpps
[3] National Research Council, Manual Highway Capacity. (2010). Washington, D.C., USA.
[4] Uzelac, Đ. „Putevi i gradske saobraćajnice“, Fakultet tehničkih nauka, Novi Sad, 2015.