КРЕИРАЊЕ ДИГИТАЛНОГ КАРАКТЕРА И REAL-TIME СИМУЛАЦИЈА ФАЦИЈАЛНИХ ЕКСПРЕСИЈА ГЛУМЦА

  • Душан Дамњановић
  • Ана Перишић Vanredni profesor
Ključne reči: моделовање карактера, снимање покрета лица, 3Д симулације, Live Link Face, анимација покрета лица

Apstrakt

У овом раду биће описани поступци креирања оригиналног 3д карактера и мапирање покрета лица глумца на добијен модел, помоћу апликације Live Link Face. Израда пројекта се одвија у неколико корака: прво, потребно је направити карактера у програму за дигитално вајање. Након тога, унутар Substance 3D Painter-a следи текстурисање добијеног модела. Пре почетка симулације потребно је дефинисати Blend Shapes који ће се користити за информације о покретима лица карактера у складу са покретима лица глумца. Потребно је адекватно именовати изразе лица тако да апликација може да усклади покрете лица глумца и карактера. Такође, биће описани и потребни поступци за примену Unreal Engine-а као развојног окружења за симулацију.

Reference

[1] E. Birmingham, W. Bischof, A. Kingstone „Journal of Eye Movement Research“, 2007.
[2] E. Goldfinger, „Human Anatomy for Artists : The Elements of Form“, 1991.
[3] A. Khan, „The Importance of Texture in 3D Modeling“, (приступљено 4.2.2024.)
[4] BW Anderson, J. Ekblad и B. Bordoni NCBI: Anatomy, Appendicular Skeleton, Oxford University Press, 2021.
[5] R. Gaberc „Plastična anatomija čoveka“, Универ-зитет уметности у Београду, Београд,1985.
[6] A. Merheb, „UV Mapping Basics: A Quick Start Guide“, https://ahmadmerheb.com/uv-mapping/, (приступљено 4.2.2024.)
[7] https://dev.epicgames.com/community/learning/tutorials/lEYe/unreal-engine-facial-capture-with-live-link (приступљено 4.2.2024.)
Objavljeno
2024-10-09
Sekcija
Animacija u inženjerstvu