УТИЦАЈ ОКРУЖЕЊА НА ПЕРЦЕПЦИЈУ УМЕТНИЧКИХ ДЕЛА УНУТАР ГАЛЕРИЈА У ВИРТУЕЛНОЈ РЕАЛНОСТИ
Apstrakt
Примарна улога уметничких галеријa је била излагање експоната. Данас она може да представља место за истраживање нових технологија у сврху побољшања искуства корисника [1]. Једна од предности дигиталних технологија, међу којима је и виртуелна реланост, је омогућавање кориснику да доживи пуно искуство посете галерији без физичке промене места. У овом раду истражује се перцпција уметничких дела у виртуелној реалности. Како би се боље ратумели односи и утицаји различитих простора у виртуелној реалности на уметничка дела, она су постављена у реалистична и нереалилстична окружења. У овом процесу, употребљени су рачунарски програми који су омогућили генерисање геометрије и развој модела за употребу у виртуелној реалности. Резултати истраживања су добијени у сарадњи са испитаницима, који су били анкетирани након искуства у галеријама у виртуелној реалности.
Reference
[2] E. Neufert, P. Neufert “Architect’s Data”, West Sussex, Blackwell Publishing Ltd, 2012.
[3] K. McLean “Planning for People in Museum Exhibitions”, Washington, Association of Science-Technology Centers, 2013.
[4] https://treasured.ca/3-reasons-why-its-time-for-museums-to-go-digital.html (Приступљено у октобру 2022.)