DOM JE TAMO GDE NAM JE DOBRO
Apstrakt
Nismo srećni dok ne vidimo da napredujemo; a kako bismo došli do toga, moramo bolje upoznati svoju prošlost. Rad „Dom je tamo gde nam je dobro“ predstavlja istraživanje fenomena prostora, kuće, doma, traume i sećanja. Kroz teorijsko istraživanje prikazana su razmišljanja na koji način možemo posmatrati i analizirati prostor, kako tumačimo fenomen dvojnosti kuće i doma, ali i na koji način možemo posmatrati savremenu izvođačku praksu - imerzivnost. Oslanjajući se na teorijske okvire, a posredstvom umetničkog istraživanja i analize umetničkih referenci ova studija pokušava odgovoriti na sledeća pitanja: Kako scenski prikazati naglo prekinuto detinjstvo? Kako u neki prostor upisati atmosferu traumatskog procesa nastalog nakon bombardovanja? Šta za pojedinca znači kuća, a šta dom? Glavni cilj istraživanja bio je formulisanje sopstvene umetničke poetike koja predstavlja sintezu filozofske, teorijske i umetničke misli. Ishod celokupnog istraživanja jeste realizacija imerzivnog pozorišnog događaja koji je izveden u nekoliko različitih prostora u Beogradu i to u okviru galerije „Footnote – centre for image and textˮ, art haba „Kulaˮ, poslastičarnice „Milicaˮ i „Bitef teatraˮ. Pored toga, odigravao se na nekoliko gradskih ulica, kao i u minibusu kojim su se prevozili posetioci.
Reference
[2] Norberg-Šulc Kristijan, Egzistencija, prostor i arhitektura, Građevinska knjiga, Beograd, 2002
[3] Barba Euđenio, Savareze Nikola, Rečnik Pozorišne Antropologije - Tajna Umetnost Glumca, Fakutlet dramskih umetnosti, Institu za pozorište, film, radio i televiziju, Beograd, 1996.
[4] Bašlar Gaston, Poetika prostora, Umetničko društvo Gradac, Čačak-Beograd, 2005.
[5] Ćosić Pavle, Rečnik sinonima i srodnih reči, Kornet, Beograd 2008.
[6] Hočevar Meta, Prostori igre, Jugoslovensko dramsko pozorište, 2003.
[7 ] Lawson Bryan, The Language of Space, Architectural Press, Great Britain, 2001.
[8] Misailović Milenko, Dramaturgija scenskog prostora, Sterijino pozorje – Dnevnik, Novi Sad, 1988.
[9 ] Pavis Patris, Rečnik izvođenja savremenog pozorišta, Clio, Bitef teatar, Beograd 2021.
[10] Radović Ranko, Živi prostor, Nezavisna izdanja 24, Beograd, 1979.
[11] Schechner Richard, Performance studies, Routledge, London, 2002.