РАЗВОЈ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ САОБРАЋАЈА И ИЗГРАДЊА ЖЕЛЕЗНИЧКЕ МРЕЖЕ У ВОЈВОДИНИ У ПОСЛЕРАТНОМ ПЕРИОДУ

  • Сандра Василијић
Ključne reči: Железница, Војводина, железнички саобраћај, развој, рентабилност, пруга

Apstrakt

У оквиру рада детаљно је приказан развој привреде у Војводини, стање и развој желез­ничког саобраћаја, као и фактори који су утицали на „успорени или убрзани“ развој железничког предузећа и мреже пруга у Војводини, са акцентом усмереним на развој у послератном периоду од 1945. до 1988. године. Такође, приказано је укидање саобраћаја на пругама са малим обимом рада по одлуци ЖТО Нови Сад и анализа рентабилности тих пруга у циљу доношења коначне одлуке о демонтирању истих.

Reference

[1] Војводина и Србија – сто година после 1918 – 2018, ОЦД „Војвођански клуб“ Нови Сад, Нови Сад, 2018.
[2] Лазић, Веселин, Пруге и возови у Војводини, Културно – историјско друштво ПЧЕСА, Нови Сад, 2002.
[3] Вебер, Јосип, 150 година железничког саобраћаја у Војводини, Клуб љубитеља железнице „Панчево“, Панчево, 2006.
[4] Мицић, Милан, Банатска мала пруга, Банатски културни центар, Ново Милошево, 2016.
[5] Чонкић, Милорад, 100 година железница у Војводини: Железничко транспортно предузеће Нови Сад, Недељне информативне новине, Београд, 1958.
[6] Николић, Јездимир С, Историја железница Србије, Војводине, Црне Горе и Косова, Завод за новинско-издавачку и пропагандну делатност ЈЖ, Београд, 1980.
[7] Сто година железница Југославије: зборник чланака поводом стогодишњице железница Југославије: [1849-1949], Редакција штампарског предузећа Југословенских железица, Београд, 1951.
[8] Миленковић Петар, Историја грађења железница и железничка политика код нас (1850 – 1935), Београд, 1936.
[9] Гехард Бурбах, Часопис Војводина, Нови Сад, 2002.
[10] Републички завод за статистику
[11] Терек, Петар, Рентабилност превоза на пругама са малим обимом рада, Железничка траснпорна организација Нови Сад, Нови Сад, 1985.
Objavljeno
2021-06-06
Sekcija
Saobraćajno inženjerstvo