ПРИМЕНА RONET МОДЕЛА НА МРЕЖИ ДРЖАВНИХ ПУТЕВА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

  • Сузана Вујиновић
  • Небојша Радовић
Ključne reči: Путна нфраструктура, Ронет модел, Управљање путном мрежом

Apstrakt

RONET (Road Network Evaluation Tools) модел представња управљачки алат, финансиран од стране SSАTP и Светске Банке. Помаже доносиоцима одлука јер процењује тренутно стање мреже, њен релативни значај за економију и прорачунава скуп индикатора праћења за процену перформанси путне мреже. Најбитнији су квалитетни подаци, које проверавају надлежне агенције за путеве. Они омогућавају већу тачност и прецизност система за управљање коловозом,као и стицање поверења у податаке и анализе. Резултати RONET модела показују важност сталне подршке иницијативама за одржавање путева. Улагање у путну инфраструктуру има развојни значај, јер подстиче привредне токове. Радови на одржавању проистичу из потребе да пут одговара намени због које је грађен, да омогући безбедно одвијање саобраћаја, транспорт људи и материјалних  добара.

Reference

[1] Радовић, Н., Шешлија,М.: У прављање путном мрежом, Прво издање, Факултет техничких наука, Нови Сад, 2017.
[2] Узелац, Ђ.: Коловозне конструкције,ФТН Издаваштво, Нови Сад, (2015).
[3] Моsianedi, J.T: Pavement management analysis using RONET: Case of the Free State province, 2016.
[4] Ћириловић, Ј., Младеновић, Г., Queiroz, C.: Impact of CO2 emissions on low volume road maintenance policy - Case stady of Serbia, 2019
[5] Закон о путевима (“Службени гласник РС”, бр. 41/2018 и 95/2018).
Objavljeno
2021-06-06
Sekcija
Građevinsko inženjerstvo