KORIŠĆENJE DOP, SOP I VOP OPERACIJA ZA DOBIJANJE EFEKTA RAZARANJA U HOUDINI SOFTVERU
Apstrakt
Vizuelni efekti su neizbežni kada se govori o poboljšanju sekvence u nekom filmu ili seriji. Za razliku od specijalnih efekta koji se fizički dešavaju prilikom snimanja, vizuelni efekti se dodaju kasnije, digitalnom obradom. U ovom radu opisan je proces dobijanja efekta razaranja u Houdini softveru. Iako su i drugi softveri mogu koristiti za dobijanje efekata, ono što izdvaja Houdini je njegovo proceduralno node-based radno okruženje koje nam omogućava da izvršavamo promene u bilo kom delu piepline-a sa malo ili bez ikakvih posledica. Implementacija efekta razaranja u Houdini-u se u ovom radu sastoji iz dva dela. Prvi deo opisuje proceduralno modelovanje objekta stene pomoću VOP operacija, dok se drugi deo bavi fragmentacijom stene prilikom razaranja, gde su primenjene DOP i SOP. Cilj je bio ispitati prednosti i mane DOP, SOP i VOP operacija prilikom izrade efekta.
Reference
[2] H. Jia, „THE EXPLOSION EFFECT: A Custom Volume,“ avgust, 2012.
[3] https://en.wikipedia.org/wiki/Signed_distance_function Pristupljeno: septembar. 2020
[4] S. Sietzen, „A Method for Automatically Animating the Reassembly of,“ Institute of Computer Graphics and Algorithms, Vienna / Austria, 2017.
[5] Shao-Xiong Zhang, „Physical Solid Fracture Simulation Based on Random Voronoi Tessallation,“ International Conference on Computer Engineering and Information Systems, China, 2016.
[6] A. Agrotis, „A Fluid Implicit Particle (FLIP) Solver Built in Houdini,“ Bournemouth University, NCCA, Avgust , 2016.
[7] E. Goffredo, „A tool for procedural destruction in Houdini,“ N.C.C.A Bournemouth University, 20 August, 2010.
[8] Ken Perlin, Eric M. Hoffert, „Hypertexture,“ Siggraph, Boston, Jul, 1989.
[9] S. Worley, „A Cellular Texture Basis Function“.