PREDIKCIJA INDEKSA KORISNOSTI IGRAČA U EVROLIGI
Apstrakt
Problem kojim se bavi ovaj rad jeste predikcija indeksa korisnosti igrača u euroligi. Ovaj rad nastoji da iskoristi veliku količinu podataka, koji se nalaze na oficijalnom sajtu evrolige, obradi ih i pripremi za upotrebu algoritama mašinskog učenja. Algoritmi koji su razmatrani u ovom radu su Naive Bayes, SVM (Support Vector Machine) i KNN (K nearest neighbours). Za svaki algoritam izvšena je optimizacija parametara koji najviše utiču na samu klasifikaciju. Osim navedenih algoritama mašinskog učenja, razmatrana su još dva jednostvna algoritma za predikciju indeksa korisnosti koje je implementirao autor. Najbolju tačnost od 92% postigao je algoritam SVM, dok su algoritmi Naive Bayes i KNN imali manju tačnost od 87%, odnosno 72%. Namenski razvijeni algoritmi imali su značajnije manju tačnost od algoritama mašinskog učenja.
Reference
https://shreyasskandan.github.io/files/report-ChanHuShivakumar.pdf
[2] Eric Hermann and Adebia Ntoso (2015), Machine Learning Applications in Fantasy Basketball
https://cs229.stanford.edu/proj2015/104_report.pdf
[3] Draft kings official website
https://www.draftkings.com/
[4] Mason Chen (2017) Predict NBA Regular Season MVP Winner
https://ieomsociety.org/bogota2017/papers/9.pdf
[5] Euroleague official website
https://euroleague.net/
[6] K. M. Leung, “Naive Bayesian Classifier”, Polytechnic University, Department of Computer Science, Finance and Risk Engineering, November 2007.
[7] A. Kovacevic, Predavanja iz predmeta “Sistemi za istraživanje i analizu podataka”, školska 2015/2016., Fakultet tehnilkih nauka, Univerzitet u Novom Sadu
[8] “Support Vector Machines”, SciKit,
https://scikit-learn.org/stable/modules/svm.html
[9] D. Petrović, “Pretprocesiranje podataka i generisanje skupa atributa za sentiment analizu Tviter poruka”, Fakultet tehničkih nauka, Univerzitet u Novom Sadu, decembar 2016.