ДИЗАЈНЕРСКО РАЗМИШЉАЊЕ КАО МЕТОДА КРЕАТИВНОГ РЕШАВАЊА ПРОБЛЕМА
Apstrakt
Дизајнерско размишљање (енгл. Design Thinking) представља методу у креативном решавању проблема која у центар истраживања поставља потребе тржишта и потрошача. Предности ове методе је њена применљивост у свим индустријама, фокусираност на проналажење најбољег решења, односно решења које је у том тренутку најприхватљивије, константно тестирање решења и потрага за могућим унапређењима. Дизајнерско размишљање може представљати алат за управљање иновацијама, али и алат за креативно решавање проблема. Ова метода се успешно комбинује са савременим методама за управљање процесом иновација или унапређења процеса и често је претходница другим методама попут агилних методологија (енгл. Agile) или лина (енгл. Lean). Уз помоћ ове методе, коришћењем конвергентних и дивергентних приступа, односно приступом два дијаманта, добијамо затворени процес у коме се итеративни процеси константно смењују у циљу унапређења процеса, услуге, производа или решавања одређеног проблема.
Reference
[2] https://dschool.stanford.edu/fellows-in-residence/project-fellowship-history-approach септембар 2020
[3] Ј. Liedtka & T. Oglivie: Design for growth: A design thinking toolkit for managers. Columbia University Press, 2011.
[4] https://www.ibm.com/design/thinking/page/framework септембар 2020.
[5] Т. Brown: Change by Design - How Design Thinking Transforms Organisations and Inspires Innovation. Harper Collins, 2009.
[6] Ј. Liedtka, A. King, & K. Benett: Solving problem with design thinking. New York: Columbia University Press, 2013
[7] Forrester: How IBM Drives Client Value And Measurable Outcomes With Its Design Thinking Framework. Business Report, Forrester Research, Inc., February, 2018
[8] https://thisisdesignthinking.net/2018/09/feeling-in-control-bank-of-america-helps-customers-to-keep-the-change/ Октобар 2020.