НОВЕ ГЕНЕРАЦИЈЕ ДИРЕКТНОГ УБРИЗГАВАЊА
Apstrakt
У овом раду су описани системи директног убризгавања горива у радном простору мотора. Повећање ефикасности СУС мотора одувек је била тема константног истраживања и усавршавања ради максималног искоришћења термодинамичког потенцијала, како би се реални циклус приближио идеалном. Новим концептом директног убризгавања постигнуто је боље образовање, мешање, сагоревање и хлађење смеше услед целокупног убризгавања и испаравања у комори сагоревања. Подложност детонантном сагоревању је смањена, услед чега је повећан степен сабијања. Ови и други фактори утичу да се у односу на конвенционалне системе убризгавања повећају излазни параметри мотора (снага и момент), док је потрошња горива и емисија издувних гасова смањена. Слојевита смеша карактеристична за ове моторе се формира на три начина вођења пуњења: зидом, ваздухом и млазом.
Reference
[2] Robert Bosch GmbH: Gasoline-Engine Management, 2006.
[3] Клинар Ј. Иван, Мотори са унутрашњим сагоревањем, Нови Сад, 2013.
[4] Ратко Николић, Лазар Савин, Мирко Симикић, Милан Томић, Погонске машине мотори СУС, Нови Сад, 2014.
[5] Robert Bosch GmbH: Gasoline-Engine Management, 2001.