PROCEDURALNO MODELOVANJE EKSTERIJERA KORIŠĆENJEM HOUDINI-A
Apstrakt
Proceduralno modelovanje bavi se (polu) automatskim generisanjem objekata (modela, teksture) pomoću programa ili procedura. Pored mnogih prednosti, kompresija podataka i potencijala da generiše širok spektar detaljnih sadržaja uz smanjeno ljudsko posredovanje, čini proceduralno modelovanje atraktivnim za stvaranje vituelnih okruženja, koja se sve više koriste u filmovima, igricama i simulacijama. Proceduralne metode predstavljaju jednu od najmoćnijih tehnika za stvaranje velikog broja kompjuterskih modela. Međutim, njihovu masovnu primenljivost ometa nedostatak kontrole i mala predvidljivost rezultata. U klasičnom pipeline-u proceduralnog modelovanja, korisnik obično definiše skup pravila koje izvršava proceduralni sistem i ispitivanjem rezultata pokušava da zaključi šta bi trebalo promeniti u definiciji sistema kako bi se postigao željeni izlaz.
Reference
[2] David S. Ebert, Texture and Modeling A Procedural Approach - Third Edition, The Morgan Kaufmann, San Francisko, USA, 2003
[3] Paul Merrell and Dinesh Manocha, Model Synthesis: A General Procedural Modeling Algorithm, University of North Carolina at Chapel Hill, North Carolina,2011
[4] Houdini, Marvel`s Spider-Man, meet Houdini | David Santiago | GDC 2019, YouTube, https://www.youtube.com/watch?v=D0ERCi9mMZg&ab_channel=Blender, [Pristupljeno, Avgust 2020]
[5] City Engine, Procedural Modeling, Penn State, College of Earth and Mineral Sciences, https://www.e-education.psu.edu/geogvr/node/558, [Pristupljeno: Avgust, 2020]