ODNOS MIRISA I SEĆANJA U SCENSKOM DIZAJNU KROZ VIŠEMEDIJSKU IZLOŽBU „MIRISNE PRIČE“

  • Zoja Erdeljan
Ključne reči: miris, sećanje, višemedijska izložba, mirisne priče, lična mapa mirisa

Apstrakt

Rad se bavi temom odnosa mirisa i sećanja, kao i njegovom upotrebom i značajem u scenskom dizajnu kroz realizovanu višemedijsku izložbu Mirisne priče. Pored praktičnog dela, istražen je ovaj odnos putem istorijskog i umetničkog istraživanja i kroz uvođenje novih termina kao što su kolektivni nos i lična mapa mirisa. Rad se sastoji od, načelno pet delova, od kojih je prvi uvod, u kojem se iznosi motiv i namena ovakvog projekta. Drugi deo sačinjava teorijski pregled tumačenja mirisa kroz istoriju, dok je treći deo posvećen analizi umetničkih dela koji su referentni za ovaj elabo­rat. Četvrti odeljak posvećen je umetničkom istraživanju, a peti je posvećen umetničkom radu od ideje nastanka, preko koncepta, prostorne realizacije projekta i na kraju recepcije publike.

Reference

[1] „What the Nose Knows: The Science of Scent in Everyday Life”, Avery Gilbert, Crown Publichers New York, 2008.
[2] Jane Collins, Andrew Nisbet, „Theatre and Performance Design - A Reader in Scenography Routledge“, 2010.
[3] Paul Jellinek, (auth.) Dr J. Stephan Jellinek, „The Psychological Basis of Perfumery“, Blackie Academic and Professional, 1997.
[4] Steve Di Benedetto, „The Provocation of the Senses in Contemporary Theatre“, Routledge, 2010.
[5] Cretien van Campen, preveo Julian Ross, „The Proust Effect - The Senses as Doorways to Lost Memories“ Oxford University Press, 2014.
[6] Mark Bradley, Shane Butler, „Smell and the Ancient Senses“, Routledge, 2015.
Objavljeno
2021-02-01
Sekcija
Scenska arhitektura i dizajn