ARHITEKTONSKO-URBANISTIČKA STRATEGIJA OPŠTINE SJENICA, PROMOVISANJE IDENTITETA U CILJU PODIZANJA VREDNOSTI TURISTIČKIH POTENCIJALA

  • Azra Ćućović
  • Darko Reba
Ključne reči: turizam, priroda, atraktivnosti

Apstrakt

Srbija je zemlja koja ima kvalitetnu i raznovrsnu osnovu za razvoj turizma. Ona raspolaže velikim prirodnim atraktivnostima, što upućuje na to da se u Srbiji mogu razvijati brojni vidovi turizma, naročito ako se uzme u obzir prostorna raznovrsnost prirodnih poten­cijala. Karakteristike prostora, posebno geografsko-saobaćajnog položaja, hidrografije, biljnog i životinjskog sveta, klime i ostalih prirodnih obeležja u Srbiji, mogu predstavljati dobru osnovu za razvoj turističke privrede, odnosno za uključivanje Srbije u najvažnije međunarodne turističke tokove i pravce. Planinski reljef je značajan potencijal kojim Srbija raspolaže, i ima poseban značaj u strukturi privrednih delatnosti. Srbija ponovo postaje primarna turistička destinacija. Prema statistici Svetske turistčke organizacije (WTO), Srbija je bila jedina zemlja u Evropi koja je tokom prih pet meseci 2009.godine zabeležila porast posete iz inostranstva (4%).

Reference

[1] Ž.Stepanović, Sjenica i okolina, Sjenica 1975,4.
[2] Turistička organizacija Sjenica
[3] Savremene tendencije u turizmu, hotelijerstvu i gastronomiji 2005.Teorijska dekonstrkcija definicije turizma, Dr.Đorđe Čomić
Objavljeno
2018-12-16