ANALIZA SENTIMENTA TEKSTA NA SRPSKOM JEZIKU KORIŠĆENJEM DUBOKOG UČENJA
Apstrakt
Analiza sentimenta je naučno polje koje se bavi analizom mišljenja, stavova i emocija ljudi koji su napisali određeni tekst. Ovakva analiza može se koristiti u svrhe praćenja brendova, poboljšanja korisničke podrške, analize proizvoda, istraživanja tržišta ili u svrhe kreiranja sistema za preporuke. U ovom radu obučeno je i upoređeno više modela mašinskog učenja za zadatku analize sentimenta. Recenzije korišćene kao skup podataka prikupljene su sa jednog od sajtova za dostavu hrane u Srbiji. Recenzije sadrže skup ocena koje će biti korišćene kao pokazatelj emocionalne polarnosti. Trenirana su i upoređena tri modela mašinskog učenja sa različitim vrstama vektorizacije i rezultati su upoređeni sa pristupom transfera učenja. Transfer učenja je metoda dubokog učenja gde se model obučen da reši jedan problem koristi kao polazna tačka pri rešavanju drugog problema. Za transfer učenja korišćen je model dubokog učenja zasnovan na transformerima.
Reference
[2]Leonard Richardson 2014, BeautifulSoup4
https://www.crummy. com/software/BeautifulSoup
[3] Jason Huggins, et al, 2004. Selenium,
https://www.seleniumhq.org
[4] Go, Alec, Richa Bhayani, and Lei Huang. "Twitter sentiment classification using distant supervision." CS224N project report, Stanford 1.12 (2009): 2009.
[5] https://colab.research.google.com/