Програм се примењује од 01.10.2015..
Увођење студената у област развоја нових производа и услуга и оспособљавање за примену стечених знања у пракси. Овладавање актуелним приступима и методама развоја производа, које обезбеђују и подижу неопходну иновативност и кративност у оквиру самог предузећа, али и кроз искоришћење потенцијала и искуства потрошача и корисника услуга.
Основни исход представља овладавање методологијом, савременим прилазима и алатима у решавању проблема у области развоја нових производа и пратећих услуга, који се заснивају на максимизирању иновативности. Оспособљавање студената за прецизно препознавање потреба и проблема на тржишту како би могли искористити све расположиве потенцијале да на квалитетан, методолошки исправан начин предлажу нова, иновативна и „паметна“ решења, односно развијају нове производе и услуге. Овладавање савременим алатима и средствима информационих технологија, који омогућавају паралелан и ефикасан рад свих чинилаза ангажованих на развоју, као и укључивање потрошача путем друштвених мрежа у процес развоја производа и услуга.
Интегрални приступ развоју производа и услуга, значај и задаци. Планирање и управљање развојем нових производа и услуга. Фазе развоја производа у току животног циклуса. Идентификација потенцијала за развој и планирање. Иновативни модели развоја новог производа и услуге засновани на ИТ технологијама. Генерисање и тестирање нових концепата. TRIZ метода за генерисање иновативних решења. Истраживање захтева везаних за функционалне, техничке и друге захтеве за производом и услугом. Функционални захтеви и декомпозиција, превођење захтева корисника у функционалне карактеристике производа и услуге – QFD матрица. Специфичности услуге и услужног процеса. Интеграција корисника у иновацију услуге (co-creation). Организационе алтернативе за развој новог производа и услуге. Глобални, иновативни приступи у развоју новог производа и услуге (open innovation, crowd sourcing).
Настава се одвија кроз предавања и аудиторне вежбе, уз теоријску обраду потребног броја студија случаја. Вежбе обухватају аудиторно увођење студената у изучавану проблематику и интерактивну обраду студија случаја. Студенти у мањим групама раде конкретан пројектни задатак који за циљ има примену стеченог знања. Предвиђена је јавна одбрана рада. Завршни испит се изводи писмено у виду теста. Услов да студент изађе на завршни испит је да успешно уради и одбрани пројектни задатак.
Аутори | Назив | Година | Издавач | Језик |
---|
Анишић, З., Сузић, Н., Текић, А. | Менаџмент производа и услуга | 2015 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Crawford, M. Benedetto, A. | New product Management, 10th ed. | 2011 | McGraw-Hill | Енглески |
Ulrich, K., Eppinger, S. | Product design and Development | 2016 | McGraw-Hill, Chennai | Енглески |
Salvendy, G., Karwowski, W. | Introduction to Service Engineering | 2010 | John Wiley&Sons | Енглески |
Кузмановић, С., Иконић, М., Анишић, З. | Менаџмент животним циклусом производа | 2013 | Факултет техничких наука, Нови Сад | Српски језик |
Предметна активност | Предиспитна | Обавезна | Број поена |
---|
Присуство на вежбама | да | да | 5.00 |
Колоквијум | не | да | 20.00 |
Колоквијум | не | да | 20.00 |
Присуство на предавањима | да | да | 5.00 |
Семинарски рад | да | да | 20.00 |
Усмени део испита | не | да | 30.00 |
| Име и презиме | Вид наставе |
---|
 | | Предавања |
 | | Аудиторне вежбе |