Предмет: Стратешки индустријски маркетинг менаџмент (17 - IM2807)


Основне информације

КатегоријаТеоријско-методолошки
Научна областПроизводни и услужни системи, организација и менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ4
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2013..

Циљ предмета је подизање нивоа постојећег знања из области инжењерског маркетинга и степена његове употребљивости у процесу доношења одлука, које омогућавају студентима да самостално креирају маркетинг планове, развију стратегије, организују и контролишу маркетинг активности. Циљ предмета је да дипломирани инжењер менаџмента овлада методама и техникама стратешког маркетинг планирања, имплементације и евалуације.
Студенти ће бити оспособљени за планирање и управљање, избор стратегија, организовање и контролу маркетинг активности, као и употребу метода, техника и вештина за подизање степена конкурентске предности. Дипломирани инжењер менаџмента стиче компетенције за управљање процесом маркетинг планирања, имплементације и евалуације, као и примене маркетинг планова, као кључних инструмената доношења стратешких одлука.
Маркетиншки концепт испоручивања вредности; Стратешки и оперативни маркетинг менаџмент; Напредна маркетинг анализа тржишта – бенчмаркинг; Развој маркетинг стратегија: планирање, одлучивање, организовање и контрола; Детерминанте маркетинг планирања и врсте планова; Управљање процесом доношења одлука у маркетингу; Организовање маркетинг активности; Управљање односима с корисницима (CRM); Мерење задовољства и лојалности корисника; Управљање искуством корисника и креирање вредности; План интегрисаних маркетинг комуникација; Контрола и мерење ефеката маркетинг активности; Стратешко брендирање.
Настава на предмету обухвата предавања и аудиторне вежбе. У оквиру предавања, студенти се упознају са теоријским основама стратешког маркетинг менаџмента и значаја ове области у индустрији. На аудиторним вежбама се подстиче рад у групама, решавање практичних примера и студија случаја, при чему се посебан акценат ставља на интерактиван рад са студентима и подстицање проналажења индивидуалних и тимских креативних решења.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Николић Т. С.Стратешки маркетинг менаџмент, електронска скрипта2016Факултет техничких наука Нови СадСрпски језик
Živković, Z., Nikolić, S., Doroslovački, R., Lalić, B., Stanković, J., Živković, T.Fostering creativity by a specially designed Doris tool2015Thinking Skills and Creativity, Vol.17, pp. 132-148, ISSN 1871-1871Енглески
Dejanović, A., Nikolić, S., Stanković, J.Integral Model of Strategic Management: Identification of Potential Synergies2015Acta Polytechnica Hungarica Vol. 12, No. 8, pp. 115-133, ISSN: 1785-8860Енглески
Ћелић Ђ.Приручник за израду маркетинг планова, електронска скрипта2015Факултет техничких наука Нови СадСрпски језик
McDonald, M.; Wilson, H.Marketing Plans: How to prepare them, how to use them2011 Wiley, UKЕнглески
Wilson, R. M. S. and Gilligan,C.Strategic Marketing Management: Planing, implementation and control2005Elsevier, AmsterdamЕнглески
Николић, С., и др.Еколошки маркетинг менаџмент: савремена де(кон)струкција2017Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Николић, Т.С., Станковић Ј., Дејановић А.Бренд менаџмент: савремена а(тра)кција2015Факултет техничких наука, Нови СадСрпски језик
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Тестдада20.00
Присуство на вежбамадада5.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада20.00
Усмени део испитанеда50.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Ћелић др Ђорђе
Ванредни професор

Предавања
Недостаје слика

Спајић др Јелена
Доцент

Аудиторне вежбе