2 Кирил Кравченко и Валериј Мешалкин, "Управљање великом компанијом"


17.12.2013. - 11:46 
Едиција: „ТЕХНИЧКЕ НАУКЕ - ПРЕВОДИ”

Назив уџбеника: „Управљање великом компанијом”

Аутори: Кирил Албертович Кравченко, Валериј Павлович Мешалкин

Рецензенти: др Слободан Соколовић, ред. проф. Технолошког факултета у Новом Саду
             др Радо Максимовић, ред. проф. Факултета техничких наука
                  
Издавач: Факултет техничких наука у Новом Саду

Главни и одговорни уредник:
проф. др Илија Ћосић, декан Факултета техничких наука у Новом Саду

Штампа: ФТН - Графички центар ГРИД, Трг Доситеја Обрадовића 6, Нови Сад
Штампање одобрио: Савет за библиотечку и издавачку делатност ФТН-а у Новом Саду
Председник Савета за библиотечку и издавачку делатност:
др Радомир Фолић, редовни професор Факултета техничких наука у Новом Саду


CIP-Каталогизација у публикацији
Библиотека Матице српске, Нови Сад
005. (075.8)

КРАВЧЕНКО, Кирил Албертович, 1976-
         Управљање великом компанијом / К. А. Кравченко, В. П.
Мешалкин; [превод Иван Голушин] - Нови Сад : Факултет техничких
наука, 2011 (Нови Сад : Грид). -  282 стр. : илустр.; 25 цм. – (Едиција
“Техничке науке - преводи” ; бр. 2)
Тираж 500.
ISBN 978-86-7892-315-9

а) Предузеће - Управљање


(из садржаја)
„ У последњих 20 година удео крупног бизниса у размерама светске економије повећао се скоро два пута. Његов утицај на друштво и пословну средину стално расте, а стабилност развоја великих компанија постаје гарант стабилности економије у целини. На развој крупног бизниса утиче много фактора – од политике до локалних обичаја и традиција, али као најважнији фактор се јавља ефективни систем управљања.
Приликом пажљивог проучавања активности великих компанија може се приметити да је изградња система управљања у компанији  важан, али изузетно сложен процес. При његовом формирању неопходно је узети у обзир специфичности саме организације било да је то локална или међународна, индустријаска или сервисна, сировинска или прерађивачка. Другим речима, прво питање се састоји у правилној класификацији или идентификацији објекта управљања.
Међу најважнијим факторима, који утичу на избор модела управљања у организацији, налазе се њена величина и структура. Што је компанија већа, то су задаци и ресурси који се мобилишу за њихово решење већих размера, обимнији, озбиљнији су а понекад и узрокују катастрофалне грешке које чине менаџери. Тиме је, већи ниво њихове одговорности. При томе, та одговорност није само према компанији и њеним акционарима, већ такође према клијентима, потрошачима и друштву у целини. То су разлози због којих се код великих компанија стратешки избор модела и метода управљања налази међу приоритетним проблемима.”

(из рецензије)

“ Циљ овог уџбеника је израда метода и инструмената пројектовања и развоја система управљања великим компанијама. Међу основним задацима су повећање квалитета управљања при изласку руских компанија у иностранство, појачавањеконкурентности на руском тржишту у оквиру стално растуће конкуренције, смањење ризика од недовољно осмишљених управљачких одлука, које се доносе у току оперативног рада менаџера. Најважније је демонстрирање практичних рецепата изградње и развоја система управљања великим компанијама, будућим управљачима.

Књига омогућује продубљену студију и лакше разумевање и усвајање материје на предметима Пројектовање производних система, Технологија оргенизације предузећа, Стратешки менаџмент и Управљање производним системима и на појединим дисциплинама докторских студија у области индустријског инжењерства и инжењерског менаџмента, а посебно може бити интересантна стручној јавности, посебно из великих српских компанија.”


 

  • Није могуће приказати слику.