Subject:  (15 - III002)


Basic Information

CategoryScientific-professional
Scientific or art field:Engineering Management
InterdisciplinaryNo
ECTS5
Native organizations units

Course native organizational units not found!
Course specification

Course is active from 01.10.2015..

Predmet ima za cilj da upozna studente sa značajem kreativnog načina razmišljanja, kao neophodnog koraka na početku svakog inovacionog poduhvata, i takođe da ih upozna sa metodama upravljanja kreativnim procesima u proizvodnim organizacijama. U okviru predmeta biće objašnjeni procesi traženja kreativnog rešenja problema, stvaranja ideja, stvaranja alternativa, ocenjivanja ideja i njihove pripreme za sledeće korake u inovacionim projektima. Da bi ovi ciljevi bili ostvareni, neophodno je studente upoznati sa konceptom kreativne klime u organizaciji, kao i sa značajem aktivnog učešća svih subjekata u projektu.
Studenti će biti osposobljeni za samostalno upravljanje kreativnim potencijalima zaposlenih u radnim organizacijama, kao i kreativnim potencijalima spoljnih saradnika koji učestvuju u inovacionim izazovima. Studenti će biti u stanju da samostalno identifikuju i procene kreativne potencijale koji stoje na raspolaganju, da te kreativne potencijale pokrenu i pretvore ih u ideje kao konkretne predloge za rešavanje problema ili izazova. Studenti će takođe biti u stanju da samostalno organizuju kompleksne procese kategorizacije i evaluacije ideja, kao i njihovu transformaciju u radne koncepte koji će biti dalje razvijani u inovacionom lancu.
Predmet je podeljen u sledeće nastavne jedinice: Uvod u kreativnost - osnovni principi kreativnog razmišljanja; Merenje i upravljanje kreativnom klimom u organizaciji; Principi stvaranja ideja; Tehnike idejacije i kreativnog rešavanja problema; Stimulisanje stvaranja ideja u radnoj organizaciji; Stimulisanje stvaranja ideja kod spoljašnjih saradnika; Grupna dinamika kreativnog razmišljanja; Veština predstavljanja ideje i njene propagacije; Klasifikacija ideja; Evaluacija ideja; Softverska podrška stvaranju i upravljanju idejama; Koncept otvorenih inovacija sa korišćenjem platformi i alata; Značaj komunikacionih procesa u projektima koji traže kreativni napor; Integracija ideja u naredne korake inovacionog poduhvata; Evaluacija uspešnosti iskorišćenja kreativnog potencijala.
Nastava na predmetu će biti izvođena kroz aktivnu nastavu - predavanja, grupne oblike rada i samostalne individualne oblike rada. Uz pomoć grupnog i individualnog studijskog istraživačkog rada obrazovni ciljevi predmeta će biti realizovani na način najpogodniji za nivo studija, uz insistiranje na aktivnom učešću i ličnom uključivanju studenata u nastavni proces. Planirano je učešće studenata u kreativnim izazovima i aktivnostima Laboratorije za studentske ideje „Idealab” koja je uspostavljena na Univerzitetu u Novom Sadu.
AuthorsNameYearPublisherLanguage
Vrgović P., Drašković B.Upravljanje kreativnošću2015Fakultet tehničkih naukaSerbian language
Zhou, J., Shalley, C.Handbook of Organizational Creativity2008Taylor & Francis Group, LLCEnglish
Paulus, P., Nijstad, B.Group Creativity: Innovation Through Collaboration2003Oxford University PressEnglish
VanGundy A.101 Activities for Teachnig Creativity and Problem Solving2005PfeifferEnglish
Course activity Pre-examination ObligationsNumber of points
ProjectYesYes30.00
TestYesYes10.00
Exercise attendanceYesYes5.00
Written part of the exam - tasks and theoryNoYes30.00
Lecture attendanceYesYes5.00
Term paperYesYes20.00
Name and surnameForm of classes
Missing picture!

Vrgović Petar
Full Professor

Lectures
Missing picture!

Jokanović Bojana
Associate Professor

Practical classes