Предмет: Управљање креативношћу (15 - NIII02)


Основне информације

КатегоријаНаучно-стручни
Научна областИнжењерски менаџмент
МултидисциплинарнаНе
ЕСПБ5
Матичне организационе јединице предмета

Тренутно нема података о матичним организационим јединицама предмета!
Програм предмета

Програм се примењује од 01.10.2015..

Предмет има за циљ да упозна студенте са значајем креативног начина размишљања, као неопходног корака на почетку сваког иновационог подухвата, и такође да их упозна са методама управљања креативним процесима у производним организацијама. У оквиру предмета биће објашњени процеси тражења креативног решења проблема, стварања идеја, стварања алтернатива, оцењивања идеја и њихове припреме за следеће кораке у иновационим пројектима. Да би ови циљеви били остварени, неопходно је студенте упознати са концептом креативне климе у организацији, као и са значајем активног учешћа свих субјеката у пројекту.
Студенти ће бити оспособљени за самостално управљање креативним потенцијалима запослених у радним организацијама, као и креативним потенцијалима спољних сарадника који учествују у иновационим изазовима. Студенти ће бити у стању да самостално идентификују и процене креативне потенцијале који стоје на располагању, да те креативне потенцијале покрену и претворе их у идеје као конкретне предлоге за решавање проблема или изазова. Студенти ће такође бити у стању да самостално организују комплексне процесе категоризације и евалуације идеја, као и њихову трансформацију у радне концепте који ће бити даље развијани у иновационом ланцу.
Предмет је подељен у следеће наставне јединице: Увод у креативност - основни принципи креативног размишљања; Мерење и управљање креативном климом у организацији; Принципи стварања идеја; Технике идејације и креативног решавања проблема; Стимулисање стварања идеја у радној организацији; Стимулисање стварања идеја код спољашњих сарадника; Групна динамика креативног размишљања; Вештина представљања идеје и њене пропагације; Класификација идеја; Евалуација идеја; Софтверска подршка стварању и управљању идејама; Концепт отворених иновација са коришћењем платформи и алата; Значај комуникационих процеса у пројектима који траже креативни напор; Интеграција идеја у наредне кораке иновационог подухвата; Евалуација успешности искоришћења креативног потенцијала.
Настава на предмету ће бити извођена кроз активну наставу - предавања, групне облике рада и самосталне индивидуалне облике рада. Уз помоћ групног и индивидуалног студијског истраживачког рада образовни циљеви предмета ће бити реализовани на начин најпогоднији за ниво студија, уз инсистирање на активном учешћу и личном укључивању студената у наставни процес. Планирано је учешће студената у креативним изазовима и активностима Лабораторије за студентске идеје „Идеалаб” која је успостављена на Универзитету у Новом Саду.
АуториНазивГодинаИздавачЈезик
Врговић П., Драшковић Б.Управљање креативношћу2015Факултет техничких наукаСрпски језик
Zhou, J., Shalley, C.Handbook of Organizational Creativity2008Taylor & Francis Group, LLCЕнглески
Paulus, P., Nijstad, B.Group Creativity: Innovation Through Collaboration2003Oxford University PressЕнглески
VanGundy A.101 Activities for Teachnig Creativity and Problem Solving2005PfeifferЕнглески
Предметна активностПредиспитнаОбавезнаБрој поена
Предметни пројекатдада30.00
Тестдада10.00
Присуство на вежбамадада5.00
Писмени део испита - комбиновани задаци и теоријанеда30.00
Присуство на предавањимадада5.00
Семинарски раддада20.00
Име и презимеВид наставе
Недостаје слика

Драшковић др Бранка
Доцент

Предавања
Недостаје слика

Драшковић др Бранка
Доцент

Аудиторне вежбе